Thursday, May 29, 2014

En sık karşılaşacağınız SEO terimleri

seo terimleri


Adwords: Google’da tıklama başına ücret ödeyerek reklam yayınlama esasına dayanan sistemdir.

Alexa: Sitelerin ziyaretçi istatistiklerini yayınlayan ve tutan rank sitesi.

Algorithm / Algoritma:  Arama motorlarının web sitelerini sıralamak için kullandıkları bir takım matematiksel hesaplamalara dayanan işlem dizileri.



Backlink: Bir siteden bir başka siteye verilen bağlantı. SEO çalışmalarının can damarı olan birkaç unsurdan birisi.

Canonical: Bütün belli başlı arama motorları tarafından desteklenen bir html özniteliği. Aynı içeriklere sahip sayfalardan tercih edilen bir tanesinin arama motorları tarafından daha öncelikli olarak listelenmesini sağlamak için kullanılır. Örnek: <link rel=”canonical” href=”http: // siteadi.com /” />

Crawler: Arama motoru örümceği (spider – bot) diye de tabir edilir. Web sitelerini dolaşıp okuyan programdır.

Cross Link / Çapraz Link:  İki webmaster tarafından farklı siteler üzerinden yapılan link değişimi.  Örneğin A ve B sitelerine sahip bir webmaster ile C ve D sitelerine sahip bir webmaster arasında A sitesinden C sitesine D sitesinden de B sitesine verilen linkler birer çapraz link örnekleridir.

Disallow: robots.txt dosyasında kullanılan terimdir. Arama motoru botlarına sitenizin hangi bölgelerine erişim izni verdiğinizi bildirirler.

Description: Web sayfalarının içeriklerini kısa olarak açıklayan metin veya metinler.

Google Sandbox: Özellikle spam içerikler üreten ve aşırı derecede yapay yollardan backlink alabilen sitelere arama sonuçlarının kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan ve siteleri sıralamada çok gerilere düşüren bir Google cezalandırma yöntemi.

Header Tag : İçerik başlıklarında ve alt başlıklarda kullanılan (H1…H6) etiketidir.

Inbound Links: Başka bir sitenin sitenize verdiği linkler, backlink denilebilir.

Keyword /Anahtar Kelime: İnsanların arama motorlarında ihtiyaç duydukları içeriklere ulaşabilmek için yaptıkları aramalarda kullandıkları kelimelerdir.

Keyword Density: Bir metinde belli kelimelerin kullanım oranı olup, anahtar kelime yoğunluğudur.

Linkbait: Sitenize ziyaretçi toplamak ve backlink almak için özel olarak yapılmış içerik.

Link Popularity: Bir siteye verilen linklerin kalitesi ve sayısı. Sitenin ne oranda referans bir site olduğunu ortaya koyarlar. Sıralama faktörleri arasında önemli bir yere sahiptirler.

Meta Tags / Meta Etiketleri: Site önyüzünde görünmeyen <head></head> etiketleri arasına yazılan ve sayfa hakkında bir çok türde bilgi içerebilen (örn: site açıklaması, anahtar kelimeler ..vd) etiketlerdir.

Nofollow: Arama motorları örümceklerine bir sayfayı veya bir linki takip etmemesini söyleyen HTML özniteliğidir. Bu özniteliği kullandığınızda arama motorları PageRank ve arama algoritmaları için bu linki hesaba katmazlar.

Noindex: Arama motorları örümceklerine sayfayı indekslememesini söyleyen HTML özniteliğidir.

On Page SEO: Site içeriğinin optimizasyonunu ifade eden site içi seo çalışmalarıdır.

Outbound Link: Bir web sitesinin başka web sitesine verdiği bağlantı, harici link denilebilir.

PageRank: Sayfa Değerleri şeklinde tercüme edebileceğimiz ve Google’ın kısa sürede arama motorları piyasasında en yükseğe çıkmasının önemli sebeplerinden biri olan bu algoritma, bir sayfadan başka sayfaya verilen linki o sayfaya verilmiş bir oy olarak değerlendirme esasına dayanır.

Robots.txt: Robots.txt dosyası arama motorlarının sitenizin hangi dosya ve dizinlerini indekslemelerine izin vereceğinizi hangilerinin de indekslenmelerini istemediğinizi belirlemenize yarayan dosyadır. Konum itibarı ile sitenizin kök dizinindedir. Arama motorları sitenize geldiklerinde ilk olarak bu dosyaya bakarlar.

SERP (Search engine results page) : Arama motorları siteleri belli algoritmalara göre sıralayarak sundukları sonuç sayfasıdır.

TrustRank: Bu sistemde bazı güvenilir siteler (Trusted Sites) tespit edilir. Tespit edilen bu web sitelerinden alınan bağlantılar, en yüksek değere sahip olurlar. Trusted sitelerden link alan sitenin verdiği linkin değeri trusted sitelerden doğrudan alınan linkten daha düşük olur. Bu yapı bir soy ağacı gibi aşağıya doğru inildikçe alınan linkin değeri de azalır.

No comments:

Post a Comment