Monday, June 16, 2014

2014'te SEO Trendleri

2014 seo trendleri


Konu SEO olunca pazarlamacılar, blogcular ve bu konu hakkında fikri olan herkes, bu yıl patlama yaratacak trendlerin, listelerin ne olduğuna dair öngörülerde bulunuyor. Hızlı SEO olarak biz de günden güne SEO dünyasında neler olduğunu takip ediyoruz. 2014'ü yarılamışken gördüğümüz bazı trendleri sizinle paylaşmak istedik.


1) Mobil İnternet'in Önemi


Akıllı telefonların ve tabletlerin kullanımı arttıkça mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmayan şirketler, rekabette çok büyük gerileme gösteriyor. Google Hummingbird güncellemesi ile algoritmada yapılan değişiklikler, mobil uyumlu (responsive) web sitelerini daha iyi tarıyor. Ayrıca farklı mobil cihazlarda da görünümünü koruyabilen web siteleri, ürettiğiniz içeriğin mobil kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamasını sağlıyor.

2) İçeriğin Önemi


Anlattığınız şeyi uyumlu bir şekilde anlatabilmeniz, işletmenizin İnternet'teki başarısı için şarttır. İnternet'te gezinen insanlar, yüzlerce mesajla karşılaşır. Eğer sizin ilettiğiniz mesaj ön plana çıkıyorsa rakiplerinizden önce ilgilerini çekeceğiniz aşikardır.

Çoğu insan "içerik" kelimesini duyduğunda sadece blog yazıları veya tanıtım yazıları aklına geliyor. Bu iki seçenek en önemli içerikler arasında olsa da daha geniş çapta düşünmek gerek. Video ve infografik gibi görsel içerikler de iletmek istediğiniz bilgiyi etkin bir şekilde aktarmanızı sağlayabilir.

Ürettiğiniz içerik, doğru bir anahtar kelime listesine sahip olmalı. Bu kelimeler, bloglar ve tanıtım yazıları ile desteklenmeli, görsel medyaların açıklamalarına stratejik olarak yerleştirilmelidir.

3) Link Üretme ve Markalaşma


Kaliteli link üretmek, SEO profesyonellerinin daima odak noktası olsa da şirketin markalaşması göz ardı edilmemeli, başarılı olmak için ikisinin de gerekli olduğu unutulmamalıdır.

Link üretimi, topluca link satın almaktan bir halkla ilişkiler türüne dönüşmüştür. Bu süreçte yapılanlar, yalnızca arama sonuçlarında yükselmenizi değil, marka itibarınızı da yükseltir.

Bu itibar, online ortamda birden fazla faktörden etkilenir. Standart SEO sonuçlarının yanı sıra ürettiğiniz içerik, nasıl ürettiğiniz, personelinizin İnternet'te sizden nasıl bahsettiği ve sosyal medya varlığınız, dijital olarak markalaşmanızda önemli rol oynar.

SEO, sürekli gelişen bir bilimdir. Trendlerin ötesinde olabilmek, organik web trafiğinin sürekliliğini sağlamak için şarttır.


No comments:

Post a Comment