Saturday, May 24, 2014

İnsanların Arama Motorlarıyla Etkileşimi

insanların arama motorlarıyla etkileşimi


SEO alanında online pazarlama stratejisi oluşturmak için önemli sebeplerden biri de hedef kitleniz için empati kurmaktır.



Arama yapan kullanıcıları kavrayabilmek, özellikle de insanların aradıkları ürünleri web sitenizde tanıtarak kullanıcı etkileşimi oluşturabilir veya bu kullanıcıları web sitenizde daha fazla kalmasını sağlarsınız.

Eğer kullanıcı sitenizi ziyaret edip aradığı şeyi bulamaz ise bu genellikle kötü arama motoru performansı ile ilişkilidir. Aynı şekilde, eğer kullanıcılar sitenizden memnun ise, arama motorları ile ve sitenizdeki içerikler ile olumlu bir deneyim oluşur.

Kullanıcılar ne aramaktalar? Genelde üç türlü sorgu ile arama yapmaktalar:

  • “Yap” İşlem Sorguları – Şarkı dinle, Uçak bileti satın al, video izle gibi eylem sorgularıdır.
  • “Bil” Bilgi Sorguları – Kullanıcıların,istanbulda en iyi otel, müzik grubun ismini gibi bilgileri araması sorguları.
  • “Git” Navigasyon Sorguları – Galatasaray-Facebook sitesinin ana sayfası gibi belirli çevrimiçi hedef arama sorguları.

Kullanıcı arama kutucuğuna sorgu yazarak sizin sitenize gittiği zaman, karşılaştığı şeyler onu memnun edecek mi? Bu temel soruyu arama motorları günde milyonlarca kez anlamaya çalışırlar. Kullanıcılar için ilgili sonuçları sunmak, arama motorlarının temel sorumluluğundadır.
Her şey arama kutucuğuna yazılan kelimeler ile başlıyor.

No comments:

Post a Comment